Alla inlägg den 10 februari 2015

Av S! - 10 februari 2015 09:14

En liten fundering utöver det jag brukar skriva om.

Jag jobbar inom byggbranschen och använder mig av skyddsskor. De skor jag använder ska ha både spiktrampskydd i sulan och stålhetta över tårna.

Men sista året har jag först trampat på en gipsskruv som gick rakt igenom skon och in i foten. Och nu för nån vecka sedan var det en stämp som ramlade rakt på min lilltå (precis där stålhettan inte täcker) vilken jag då bröt.

Så jag förstår inte. Ska inte skorna vara till för att skydda?

Varför ska det vara mjukt spiktrampskydd och varför täcker inte stålhettan alla tår?

Jo, för att nu för tiden är det viktigare att se bra ut och att det är bekvämt än att skydden gör det dem ska.

Skydda!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag är en 30-årig man som efter ha varit 'blind' i många år har öppnat ögonen för ett bättre alternativ!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du nån erfarenhet av alternativ medicin?
 Ja
 Nej
 Vad är det?

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards